Heeft u bepaalde informatie die u graag wilt meedelen aan uw patiënt ?


Doctoranytime biedt u de mogelijkheid aan om met uw patiënten te communiceren tijdens het maken van een afspraak. 

Er zijn zes sleutelmomenten voor de communicatie :

  • Bij het tonen van de tarieven, een beschrijvend bericht over de consultatie

  • Op het moment van het kiezen van het tijdsslot : een algemeen bericht

  • Tijdens het maken van een afspraak, op het moment dat de persoonlijke informatie wordt ingevuld : een pop-up bericht met een verplicht tot het akkoord gaan

  • Op het moment van de selectie

  • Nuttige informatie in alle mails (bevestigingsmail en herinneringsmail) 

  • Specifieke instructies naargelang het type van consultatie per mail (bevestigingsmail en herinneringsmail) 

Note : U kan natuurlijk al deze functies tegelijkertijd gebruiken ! 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Tarieven en beschrijving van de honoraria

U kan uw patiënten informeren over de tarieven en de bijzonderheden van de verschillende consultaties. Enkel de gebruikers van Doctoranytime hebben toegang tot deze informatie.

Welk type van communicatie ? 

  • Enkel mogelijk dinsdag tot vrijdagochtend van 8u tot 8u30 op een lege maag

  • Huisbezoeken enkel mogelijk in een straal van maximum 10 à 15 minuten met de auto van de praktijk 

Hoe dit instellen ?
Om dit toe te voegen, dient u te gaan naar uw 'Instellingen' en vervolgens naar 'Diensten'. Hier kan u in de kader de instructies en de prijs invullen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. Algemeen bericht voor het maken van een afspraak 

Dit algemeen bericht aan de patiënten zal worden weergegeven in uw agenda waar de beschikbare tijdssloten verschijnen. 

Welk type van communicatie ? 

  • Voor huisbezoeken, gelieve telefonisch contact op te nemen

  • In geval van afwezigheid, kan u contact opnemen met mijn collega Dr. Botin

  • Ik ben op vakantie van 13/07 tot 20/07, ik zal vervangen worden door Dr. Peeters

Hoe dit instellen ?
Om dit toe te voegen, dient u te gaan naar uw 'Profiel' en kan u hier in de kader 'Bericht aan de patiënt' uw boodschap toevoegen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Instructies tijdens het maken van een afspraak 

Wilt u informatie meedelen aan uw patiënten en er zeker van zijn dat deze gezien wordt? 

U kan op elk moment beslissen om een pop-up toe te voegen met belangrijke instructies.  

Welk type van communicatie ? 

  • Beperking : de dokter aanvaardt geen nieuwe patiënten

  • Waarschuwing : Elke consultatie die geen 24 uur op voorhand is geannuleerd, kan worden aangerekend. 

  • Waarschuwing : Voor elk onderzoek heeft u een doorverwijzing nodig van uw huisarts. Er wordt geen onderzoek uitgevoerd zonder voorschrift. 

  • Instructie : Gelieve 15 minuten op voorhand aanwezig te zijn voor de consultatie 

Note : De patiënten zijn verplicht te klikken op 'Akkoord' en 'Ja ik wil doorgaan'.

Hoe dit instellen ?
U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Instellingen voor meldingen'. Hier kan u in het kader 'Instructie pop-up bij het maken van de afspraak' de mededeling invullen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Beschrijving bij de verschillende soorten consultaties

U kan ook informatie toevoegen met betrekking tot de verschillende soorten consultaties die pas verschijnen wanneer de bepaalde consultatie gekozen wordt.

Hoe dit instellen ?
U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Diensten'. Hier kan u in het kader 'Instructies voor de dienst (tijdens het online boekingsproces)' de mededeling invullen.
Vergeet niet te klikken op opslaan !

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Algemeen bericht in alle mails 

U wilt uw patiënten algemene informatie meedelen ?
U kan dit automatisch doen per e-mail (bevestigingsmail en herinneringsmail) !

Note : Deze informatie zal ook via e-mail gecommuniceerd worden voor afspraken die u handmatig in uw agenda zet.

Welk type van communicatie ? 

  • Informatie : De code van de intercom is 8865 

  • Informatie : Indien u met het openbaar vervoer komt, dient u af te stappen aan de halte 'Louiza'

  • Informatie : De ingang van de praktijk bevindt zich links in het gebouw 

  • Herinnering : Vergeet uw identiteitskaart niet mee te nemen

Tip : Wat betreft de betaalmiddelen in uw praktijk, kan u deze heel eenvoudig bepalen en meedelen op uw profiel. Ze zullen verschijnen tijdens het maken van een afspraak, evenwel in de e-mails !

Hoe dit instellen ?
U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Instellingen voor meldingen'. Hier kan u in het kader 'Algemene tekst voor e-mails' de mededeling invullen.
Vergeet niet te klikken op opslaan !


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. Specifieke instructies in functie van de soort consultatie

U kan ook specifieke instructies naargelang de soort consultatie mee delen aan uw patiënten. Deze zullen toegevoegd worden aan de bevestiging- en herinneringsmails die verzonden worden. 

Note : Deze informatie zal ook via e-mail gecommuniceerd worden voor afspraken die u handmatig in uw agenda zet.

Welk type van communicatie ? 

  • Revalidatie : Vergeet niet om sportkleding aan te doen en een handdoek mee te nemen 

  • Bloedname : Gelieve met een nuchtere maag te komen 

  • Gastroscopie : Gelieve 6 uur voor het onderzoek niet meer te eten en 3 uur ervoor niet meer te drinken 

  • Jaarlijks onderzoek : Gelieve het bijgevoegd formulier in te vullen (Google form) 

Hoe dit instellen ?
U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Diensten'. Klik vervolgens op de consultatie waar u de specifieke instructie wenst toe te voegen. 

Note : De patiënten ontvangen zowel het algemene bericht dat u hebt toegevoegd, als de specifieke instructies die u hebt ingevuld. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tip : U kan ook rechtstreeks vanuit uw agenda een e-mail naar uw patiënten sturen. 

Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren via de chat.

Het Doctoranytime team 

Did this answer your question?