Kan ik zelf een afspraak in mijn agenda zetten voor een Videoconsultatie ?

Ja ! Via de afspraken module selecteert u uw virtuele praktijk "Videoconsultatie" en bepaalt u de soort consultatie. Vervolgens vult u alle informatie van de patiënt in zoals gewoonlijk.

Eénmaal de afspraak gemaakt is, zal de patiënt een uitnodiging ontvangen om de afspraak te bevestigen (hij zal eveneens uitgenodigd worden om te betalen indien het Online Betalen is geactiveerd). Zolang de patiënt de afspraak nog niet heeft bevestigd, zal de camera rood blijven.

Eénmaal de patiënt zijn afspraak bevestigd heeft, zal deze groen worden.

Bestaat er een presentatievideo voor de Videoconsultatie ?

Ja, deze is toegankelijk via deze link :
https://www.youtube.com/watch?v=-xdG0EDRqeU&feature=youtu.be

Hoe kan ik specifieke informatie meedelen over de Videoconsultatie ?

U kan via uw publieke webpagina een bericht plaatsen dat enkel zichtbaar zal zijn wanneer de patiënt de virtuele praktijk selecteert. 

De patiënt zal dit bericht zien bij het maken van een afspraak. 

Wat zal de prijs zijn van de Videoconsultatie na de 'lockdown' ? 

We hebben de prijs nog niet vastgelegd. We zouden eerst graag het gebruik analyseren opdat we een correcte prijs kunnen aanbieden.

Hoe kunnen de patiënten een afspraak maken voor een Videoconsultatie ? 

De patiënten kunnen direct via het profiel van de zorgverlener op Doctoranytime een afspraak maken voor een Videoconsultatie.  

Hoe hebben de patiënten toegang tot de Videoconsultatie ? 

De patiënten hebben toegang tot de Videoconsultatie op drie verschillende manieren: 

  • Via de link in de herinneringsms

  • Via de link in de herinneringsmail

  • Via de link in hun patiënten profiel op Doctoranytime.

Hoe hebben de zorgverleners toegang tot de Videoconsultatie ? 

De zorgverleners hebben onmiddellijk toegang tot de Videoconsultatie vanuit hun agenda door te klikken op de afspraak met de patiënt.

Wat is de veiligheidsgraad van de Videoconsultatie tool ?

We hebben ervoor gekozen om samen te werken met de beste videoprovider op de markt zodat we het volgende kunnen garanderen : 

- Videostreaming volgens de Europese wetgeving
- Versleutelde beveiliging
- Unieke link per afspraak
- GDPR conform

Is het mogelijk een Videoconsultatie met meerderen tegelijk uit te voeren ? 

Nee, de service is beperkt tot de uitwisseling tussen één zorgverlener en één patiënt tegelijkertijd.

Ontvangt de patiënt een evaluatie formulier na de afspraak ? 

Nee, de evaluaties zijn enkel beschikbaar voor de klassieke afspraken.

Moeten de patiënten een applicatie downloaden ? Hebben ze toegang tot de Videoconsultatie vanaf hun smartphone / tablet ? 

De patiënten hebben toegang tot de Videoconsultatie zonder dat deze eerst moeten downloaden. De dienst is eveneens ook toegankelijk vanaf een smartphone of tablet. 

Ontvangen de patiënten een herinnering per SMS ? 

Alle zorgverleners die over de Videoconsultatie beschikken, hebben automatisch een SMS packet inbegrepen. Dit wordt niet afgeschreven van hun maandelijkse SMS-packet. 

Wat zeggen de herinnerings- SMS'en/e-mails voor de Videoconsultatie die de patiënten ontvangen ? 

De herinneringen vermelden dat het om een Videoconsultatie gaat en bevatten de link naar de virtuele wachtkamer (voor de Videoconsultatie te beginnen). 

Kan ik beschikbaar zijn voor een Videoconsultatie en een afspraak in de praktijk op hetzelfde moment ? 

Ja, u zal beide tijdsloten online hebben open staan. Wanneer één van beide sloten is ingenomen voor een afspraak, zal u niet meer beschikbaar zijn voor een Videoconsultatie en op in de betreffende praktijk.

Opgelet : wanneer u een afwezigheid creëert in één van deze twee, de andere niet ! 

Waarom kan ik geen prijsrange in de soorten Videoconsultaties ? 

Deze functie is gelinkt aan de tweede versie van de Videoconsultatie waar het online betalingssysteem zal geïntegreerd zijn. 

We stellen u voor enkel de maximumprijs mee te delen zodat het bedrag dat overeenkomt met het maximumbedrag van de consultatie geblokkeerd kan worden op de bankkaart van de patiënt. Vervolgens kan u het reëele bedrag ingeven en het verschil zal terug vrijgegeven worden. 

Note : Het is mogelijk de prijsrange mee te delen bij de "Prijs beschrijving". 

Hoe kan ik mijn patiënten verwittigen indien ik vertraging heb opgelopen ? 

U kan dit doen door gebruik te maken van het hulpmiddel "Notificatie van vertraging". Deze is toegankelijk via de afspraak met de patiënt. 

Opgelet, hiervoor heeft u SMS credits voor nodig. 

Wat doen indien de Videoconsultatie onverwacht stopt ? 

Het enige wat u hoeft te doen is de pagina opnieuw laden (hetzelfde geldt voor de patiënt). 

Kan ik een afspraak voor een Videoconsultatie verplaatsen ? 

Het enige wat u moet doen is de afspraak "vastnemen" en "verslepen" naar het nieuwe tijdstip naar waar u de afspraak wenst te verplaatsen. Op dezelfde manier als u gewoon bent !

Kan ik via de mobiele applicatie toegang krijgen tot de Videoconsultatie ?

Nee, op dit moment is deze functie nog niet beschikbaar. U hebt echter wel toegang via de mobiele versie van onze site (beschikbaar via uw webbrowser). 

Kunnen huisartsen het RIZIV facturen ? 

Op 16/03/2020 heeft het Verzekeringscomité van het RIZIV de volgende beslissing genomen : Artsen krijgen een vergoeding voor telefonische consulten en videoconsulten in het kader van de Covid-19-crisis. Ze kunnen €20 aanrekenen voor de telefonische triage van mensen die mogelijk besmet zijn met Covid-19 en voor telefonische consulten met andere patiënten in het kader van de continuïteit van zorg en in het bijzonder personen met een chronische ziekte.
Patiënten betalen niets, de arts factureert rechtstreeks via de derdebetalersregeling aan de mutualiteit. Toeslagen en supplementen zijn niet toegestaan.
N.B. Deze maatregel is tijdelijk.

Wat moet ik doen indien ik het via mijn smartphone wil gebruiken ? 

We raden u aan om uw telefoon in vliegtuigmodus te zetten tijdens uw consultaties. Dit voorkomt dat het systeem zal worden afgesloten wanneer u heeft opgehangen. Voor de patiënten kan het ook een goed idee zijn om hen te adviseren hun telefoon in vliegtuigmodus te zetten. Om dit te doen, kan u gebruiken maken van de herinneringsmail door uw instructies rechtstreeks vanaf uw soorten consultaties (in uw instellingen) bij te werken. 

Kan ik de video op volledig scherm zetten ?

Ja, u dient enkel te klikken op de knop "vergroten" in de rechterbovenhoek van de video.

Kan ik mijn geluid op "mute" zetten ?

Ja, u dient enkel met uw muis over "uw gezicht" te vegen en de knop van de micro zal verschijnen. Om het geluid uit te zetten, klik op het icoontje.

__________________________________________________________________

Heeft u nog andere vragen ? Contacteer ons via de online chat rechts vanonder op uw scherm. 

U bent nu klaar om de Videoconsultatie volledig te gebruiken ! 😃

Goede consultaties toegewenst ! 

Het Doctoranytime team 

Did this answer your question?