Heeft u bepaalde informatie die u graag wilt meedelen aan uw patiënt ?

Doctoranytime biedt u de mogelijkheid aan om met uw patiënten te communiceren tijdens het maken van een afspraak. 

Er zijn zes sleutelmomenten voor de communicatie :

  • Bij het tonen van de tarieven, een beschrijvend bericht over de consultatie

  • Op het moment van het kiezen van het tijdsslot : een algemeen bericht

  • Tijdens het maken van een afspraak, op het moment dat de persoonlijke informatie wordt ingevuld : een pop-up bericht met een verplicht tot het akkoord gaan

  • Op het moment van de selectie

  • Nuttige informatie in alle mails (bevestigingsmail en herinneringsmail) 

  • Specifieke instructies naargelang het type van consultatie per mail (bevestigingsmail en herinneringsmail) 

Note : U kan natuurlijk al deze functies tegelijkertijd gebruiken ! 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. Tarieven en beschrijving van de honoraria

U kan uw patiënten informeren over de tarieven en de bijzonderheden van de verschillende consultaties. Enkel de gebruikers van Doctoranytime hebben toegang tot deze informatie.

Welk type van communicatie ? 

  • Enkel mogelijk dinsdag tot vrijdagochtend van 8u tot 8u30 op een lege maag

  • Huisbezoeken enkel mogelijk in een straal van maximum 10 à 15 minuten met de auto van de praktijk 

Hoe dit instellen ?Om dit toe te voegen, dient u te gaan naar uw 'Instellingen' en vervolgens naar 'Diensten'. Hier kan u in de kader de instructies en de prijs invullen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. Algemeen bericht voor het maken van een afspraak 

Dit algemeen bericht aan de patiënten zal worden weergegeven in uw agenda waar de beschikbare tijdssloten verschijnen. 

Welk type van communicatie ? 

  • Voor huisbezoeken, gelieve telefonisch contact op te nemen

  • In geval van afwezigheid, kan u contact opnemen met mijn collega Dr. Botin

  • Ik ben op vakantie van 13/07 tot 20/07, ik zal vervangen worden door Dr. Peeters

Hoe dit instellen ?Om dit toe te voegen, dient u te gaan naar uw 'Profiel' en kan u hier in de kader 'Bericht aan de patiënt' uw boodschap toevoegen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3. Instructies tijdens het maken van een afspraak 

Wilt u informatie meedelen aan uw patiënten en er zeker van zijn dat deze gezien wordt? 

U kan op elk moment beslissen om een pop-up toe te voegen met belangrijke instructies.  

Welk type van communicatie ? 

  • Beperking : de dokter aanvaardt geen nieuwe patiënten

  • Waarschuwing : Elke consultatie die geen 24 uur op voorhand is geannuleerd, kan worden aangerekend. 

  • Waarschuwing : Voor elk onderzoek heeft u een doorverwijzing nodig van uw huisarts. Er wordt geen onderzoek uitgevoerd zonder voorschrift. 

  • Instructie : Gelieve 15 minuten op voorhand aanwezig te zijn voor de consultatie 

Note : De patiënten zijn verplicht te klikken op 'Akkoord' en 'Ja ik wil doorgaan'.

Hoe dit instellen ?U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Instellingen voor meldingen'. Hier kan u in het kader 'Instructie pop-up bij het maken van de afspraak' de mededeling invullen. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. Beschrijving bij de verschillende soorten consultaties

U kan ook informatie toevoegen met betrekking tot de verschillende soorten consultaties die pas verschijnen wanneer de bepaalde consultatie gekozen wordt.

Hoe dit instellen ?U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Diensten'. Hier kan u in het kader 'Instructies voor de dienst (tijdens het online boekingsproces)' de mededeling invullen.
Vergeet niet te klikken op opslaan !

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Algemeen bericht in alle mails 

U wilt uw patiënten algemene informatie meedelen ?
U kan dit automatisch doen per e-mail (bevestigingsmail en herinneringsmail) !

Note : Deze informatie zal ook via e-mail gecommuniceerd worden voor afspraken die u handmatig in uw agenda zet.

Welk type van communicatie ? 

  • Informatie : De code van de intercom is 8865 

  • Informatie : Indien u met het openbaar vervoer komt, dient u af te stappen aan de halte 'Louiza'

  • Informatie : De ingang van de praktijk bevindt zich links in het gebouw 

  • Herinnering : Vergeet uw identiteitskaart niet mee te nemen

Tip : Wat betreft de betaalmiddelen in uw praktijk, kan u deze heel eenvoudig bepalen en meedelen op uw profiel. Ze zullen verschijnen tijdens het maken van een afspraak, evenwel in de e-mails !

Hoe dit instellen ?U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Instellingen voor meldingen'. Hier kan u in het kader 'Algemene tekst voor e-mails' de mededeling invullen.Vergeet niet te klikken op opslaan !

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. Specifieke instructies in functie van de soort consultatie

U kan ook specifieke instructies naargelang de soort consultatie mee delen aan uw patiënten. Deze zullen toegevoegd worden aan de bevestiging- en herinneringsmails die verzonden worden. 

Note : Deze informatie zal ook via e-mail gecommuniceerd worden voor afspraken die u handmatig in uw agenda zet.

Welk type van communicatie ? 

  • Revalidatie : Vergeet niet om sportkleding aan te doen en een handdoek mee te nemen 

  • Bloedname : Gelieve met een nuchtere maag te komen 

  • Gastroscopie : Gelieve 6 uur voor het onderzoek niet meer te eten en 3 uur ervoor niet meer te drinken 

  • Jaarlijks onderzoek : Gelieve het bijgevoegd formulier in te vullen (Google form) 

Hoe dit instellen ?U dient te gaan naar 'Instellingen' en vervolgens naar het tabblad 'Diensten'. Klik vervolgens op de consultatie waar u de specifieke instructie wenst toe te voegen. 

Note : De patiënten ontvangen zowel het algemene bericht dat u hebt toegevoegd, als de specifieke instructies die u hebt ingevuld. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tip : U kan ook rechtstreeks vanuit uw agenda een e-mail naar uw patiënten sturen. 

Indien u vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren via de chat.

Ga verder naar de volgende stap.

Het Doctoranytime team 

Did this answer your question?