1) Wat moet ik doen als de consultatie niet heeft plaats gevonden ?

Geen paniek, we halen geen geld van de rekening van de patiënt, maar we voeren enkel een reservering van het bedrag uit. Als de consultatie dus niet heeft plaatsgevonden (technisch probleem, etc), dient u het bedrag van €0 aan te rekenen zodat de servicekosten worden terugbetaald aan de patiënt en de reservering van het bedrag wordt opgeheven.

Indien er geen actie wordt ondernomen door de zorgverlener, zal de reservering na 7 dagen na de betalingsopdracht van de patiënt.

2) Hoe voer ik een terugbetaling uit ?

Aangezien het bedrag op het einde van de consultatie in rekening wordt gebracht (€0 is een mogelijkheid), beheert de online betalingsdienst geen terugbetalingen. Eenmaal de betaling is uitgevoerd, is het de keuze van de zorgverlener om een patiënt terug te betalen en dient dit dus te gebeuren vanaf hun persoonlijke bankrekening.

De kosten die inherent zijn aan online betalingsdienst kunnen niet worden terugbetaald door Doctoranytime.

3) Hoe ontvangt de patiënt een bewijs van betaling ? (Betalingsbewijs)

Nadat de consultatie is afgelopen, zal de patiënt een mail ontvangen met een link die hem naar zijn Doctoranytime account doorverwijst waar hij zijn betalingsbewijs kan downloaden.

De patiënt heeft op elk moment toegang tot zijn betalingsbewijzen via zijn Doctoranytime account.

4) Wat zijn de betalingsmethoden die door de dienst ondersteund worden ?

De betaling gebeurt met een creditcard. De kaarten die door het online betalingssysteem worden geaccepteerd zijn de volgende : VISA, Mastercard, Maestro en American Express.

Zoals vermeld, wordt de betaling pas na de consultatie uitgevoerd. Wij voeren een reservering van het bedrag uit op de rekening van de patiënt om het bedrag dat nodig is voor de betaling te blokkeren. Deze reservering duurt 7 dagen, hierna zal de patiënt uitgenodigd worden de betalingsopdracht opnieuw te autoriseren (het gaat niet over een andere betaling, maar over een nieuwe machtiging om de reservering te verlengen).

5) Hoe krijg ik toegang tot gegevens van de facturatie ?

U kan deze bekijken in uw Doctoranytime account door te klikken op "Dashboard" in het menu. Vervolgens selecteert u "Online Betaling" en klikt u op "Bekijk mijn Stripe account".

__________________________________________________________________

Nog andere vragen ? Contacteer onze support dienst via de online chat rechts vanonder op uw scherm !

Did this answer your question?