In dit artikel leggen we u uit hoe u uw patiëntengegevens via een CSV-bestand in uw Doctoranytime agenda kan importeren.

Er zijn enkele eenvoudige manieren om te beginnen. We zijn hier om u te helpen bij elke stap van de weg opdat er zeker geen patiëntengegevens verloren gaan.

1. Uw database voorbereiden

Om te beginnen dient u het bestand dat u wenst te importeren met de informatie van uw patiënten, voor te bereiden.

Het bestand dient één van volgende formaten te zijn: CSV, XLS of XLSX.

Daarom adviseren wij het dit sjabloon te gebruiken.

Let op:

  • U kunt velden leeg laten indien u de informatie niet heeft of indien het niet belangrijk is voor uw praktijk, maar u mag geen kolommen verwijderen.

  • De kolommen met de voornaam en de achternaam zijn verplicht. Enkel als deze informatie in uw huidige database in één enkel vakje staat, kan u deze als volledige naam opnemen en de vakken voor de voornaam en de achternaam leeg laten.

  • Het is aangeraden om de in het sjabloon aanwezige formaten te volgen bij de geboortedatum (dd/mm/jjjjj). We zijn altijd bereid om u te helpen en uw database-importproces te vergemakkelijken, zodat het mogelijk is om deze informatie te wijzigen zodra uw database is geïmporteerd.

  • Het is aan te raden om ook de mailadressen en mobiele telefoonnummers bij te voegen, omdat er dan meldingen over uw diensten naar uw patiënten kunnen gestuurd worden.

2. Selecteer de kolommen die u wenst te importeren

Selecteer de kolommen die uit uw database moeten worden geïmporteerd door de kolomnaam te selecteren.

3. Stuur uitnodigingen naar uw patiënten

Éénmaal de informatie van uw patiënten geïmporteerd is in Doctoranytime, kan u hen via e-mail en/of sms uitnodigen om een afspraak bij u te maken of om meer te weten te komen over de diensten die u momenteel aanbiedt.

Hieronder vindt u drie verschillende voorbeelden van e-mails die u kan gebruiken en waaruit u de meest gepaste kan kiezen.

4. Bevestiging

Na 72 uur ontvangt u een bevestiging van het Doctoranytime team als uw patiënten database goed geïmporteerd is. Het versturen van de uitnodigingen aan uw patiënten wordt ook bevestigd van zodra dit gebeurd is.

Vanaf nu kunnen de patiënten u altijd vinden op Doctoranytime!

Indien u nog vragen hebt, kan u altijd contact opnemen met onze support via de chat rechtsonder op uw scherm.

Het Doctoranytime team

Did this answer your question?